Over ons
Mijn naam is Rosa-Liek Feitsma, eigenaar van Wiel van Plezier. Ik ben getrouwd en moeder van twee jongens. Mijn carrière begon als juf op de Eerste Nederlandse Montessorischool (ENMS) in Den Haag. Hier ontdekte ik mijn passie voor het werken met kinderen. Na 15 jaar voor de klas te hebben gestaan was ik toe aan een nieuwe uitdaging. Dat zorgde ervoor dat ik mij onderanderen gespecialiseerd heb als Psychomotorische Kindertherapeut.
Tijdens mijn werk als Juf lag mijn voorkeur al bij kinderen met sociaal-emotioneel, cognitieve en/of motorische problemen. Dan kunt u onder andere denken aan kinderen met ADHD, kinderen binnen het autistische spectrum en verschillende trauma’s (ziekte, hechting, verlies/rouwverwerking). Wat mij in hen aantrok was dat ik als juf al met kleine tips en aanpassingen veel resultaat kon bereiken in hun ontwikkeling. Door het volgen van de studie (psychomotorische) kindertherapie kon ik mijn ervaring en kennis nog meer uiting geven in mijn praktijkruimte in Leiden. In de loop der tijd ben ik mij door middel van verschillende studies verder blijven ontwikkelen en kijk ik steeds opnieuw naar wat een kind nodig heeft. Inmiddels werk ik al jaren met veel plezier en succes met kinderen ( en ouders) die gebaat zijn bij gerichte ondersteuning in hun ontwikkeling. Ik ben heel blij met mijn twee gedreven collega’s die het team van Wiel van Plezier zijn komen versterken.
Het beste uit jouw kind halen?
Lisette Storm
Hallo! Ik ben Lisette Storm. Met mijn gezin woon ik in Haarlem. Ik heb drie prachtige energieke zonen waar ik veel mee in de duinen en op het strand te vinden ben.
Het is altijd mijn grote passie geweest om kinderen te begeleiden bij hun ontwikkeling. Na het behalen van de sport academie (ALO), en verschillende yoga en mindfulness opleidingen, heb ik de Post-HBO opleiding tot Psychomotorische Kindertherapeut (PMKT) afgerond. Ontwikkeling door middel van sport, spel en bewegen heeft altijd centraal gestaan in mijn professionele leven. Ook heeft sport een grote rol gespeeld in mijn eigen ontwikkeling.
Het lichaam als uitgangspunt gebruiken voor het stimuleren van ontwikkeling op fysiek, emotioneel, mentaal en sociaal vlak staat centraal in de sessies. Ik doe dit op verschillende manieren en volgens verschillende methoden. Spel, creatieve middelen, ademhalingstechnieken, ontspanningsoefeningen, weerbaarheidsvaardigheden (o.a Rots en Water) en reflexintegratie zijn voorbeelden van methoden die ik hierbij gebruik.
Bewustwording zie ik als de eerste stap naar ontwikkeling. Hier werk ik samen met het kind aan door te onderzoeken wat er gebeurt in verschillende (spel-) situaties. Hierbij zijn vragen zoals ‘Wat past bij dit specifieke kind en waar in de ontwikkeling sluit ik aan’ de uitgangspunten van het ontwikkelingstraject.
Het is mijn doel om kinderen hun eigen kracht te laten ervaren, ook in situaties en interacties die door hen als uitdagend of misschien onveilig ervaren worden. Ontspanning en verbinding vormen hierbij de basis, waarbij het belangrijk is dat een kind zich gezien en gehoord voelt. De reis om hier te komen is voor elk kind anders, ik ga graag met jullie kind deze ontdekkingsreis aan.
Mariska Kers
Mijn naam is Mariska Kers. Mijn man en ik hebben twee kinderen en in mijn vrije tijd doe ik graag aan tekenen en schilderen.
Mijn werkzaamheden starten als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener in de jeugdhulpverlening en ik ben daarnaast werkzaam geweest als ambulant woonbegeleider van mensen met een verstandelijke beperking. Een aantal jaar geleden ben ik vanuit mijn eigen praktijk gestart met het geven van weerbaarheidstrainingen aan groepen kinderen van 8 t/m 12 jaar en ouder en kind trainingen van 5 t/m 7 jaar gebaseerd op de Rots en Water methode.
Omdat ik merkte dat sommige kinderen meer nodig hadden dan een groepstraining ze kon bieden, ben ik de opleiding tot Psychomotorisch Kindertherapeut gaan volgen. Inmiddels heb ik deze afgerond en is mijn stageplek nu twee dagen in de week mijn werkplek geworden. Ik geef hier met veel plezier therapie en verwonder me nog regelmatig over het mooie effect van de sessies op ouders en kinderen.
In het werk omschrijf ik mijzelf als een enthousiast therapeut die inspeelt op wat op dat moment nodig is. Dat vraag invoelingsvermogen, flexibiliteit en creativiteit. Eigenschappen die ik beschik en met veel plezier inzet in het contact met het kind en zijn ouders. Ik ga uit van de kracht van het kind en denk graag in oplossingen en mogelijkheden!